Ach ten LIDL

Neviem, či Košičania vôbec tušia, že na území mesta stojí dodnes 8 obchodov Lidl a deviaty sa stavia v Košickej Novej Vsi (neďaleko Zelenej stráne). A tiež neviem, ale mierne tuším, že neexistuje mesto v Európe, v ktorom by sa nachádzalo také množstvo prevádzok jedného obchodného reťazca.
Lidl a Aldi sú v Európe fenoménom tohto storočia. Asi tak ako TESCO na konci minulého storočia v strednej Európe. Ibaže obchodom s názvom hyper a super-čokoľvek  už odzvonilo. Všetci žijeme rýchlu dobu, v ktorej potrebujeme rýchlo nakupovať. A o tom sú práve menšie reťazce, kde na malej ploche nájdete takmer všetko, ideálne aj všetko, čo potrebujete. Iba tá kvalita služieb... Niekde sa to aj lepší, ale niekde ma dokážu pracovníci nemiestne prekvapiť.
"Mojim" Lidl-om je obchod na Moldavskej. Všeličo som tam zažila, ale v zásade je to poruke a lepšie asi nebude. Nedávno táto prevádzka prešla obnovou a zväčšením plochy na úkor parkoviska, ktoré žiaľ používajú aj návštevníci ďalších firiem alebo prevádzok. Majú tam na parkovisku priečne parkovanie, ale keďže miest je málo a áut stále viac, obyčajne veľké SUV-ka parkujú aj pozdĺžne, čím sa vyparkovanie ďalších áut stáva problémom. Bola som toho svedkom i  účastníkom. Aj preto som počas jedného nakupovania veľmi dlho zvažovala, či na to predavačov nejako upozorniť, či sa to nedá nejako riešiť. Je to ich súkromné parkovisko, s ktorým si pre dobro spokojných zákazníkov môžu robiť čo chcú.
Na predajni sa v ten deň nejako veľa predavačov nemotalo, tak som si myslela, že to spomeniem pokladníkovi. Predsa len, kým prebehne karta terminálom a vytlačí sa účtenka, času dosť na vysvetlenie problému, aby som príliš nezdržiavala.
Nuž, keď na mňa prišiel rad, pekne som poprosila pána pokladníka, či by sa nedalo niečo vymyslieť s parkovaním, lebo je to problematické a pod. Aááááááá, to som nemala robiť. Pokladník, mladý medzi 25-30 chalan, sa na mňa vyrútil s výčitkami, že čo on s tým má??? Čo on asi má robiť teraz??? Čo akože od neho chcem!!! Nuž, v duchu som si pomyslela, "chcem, aby si mi ty somár lidlovský prišiel vyparkovať auto, ktoré nevykrútim, keď za mnou stoja dva "meďaky"! V skutočnosti som sa mu ešte raz pokúsila vysvetliť, že ja chápem, že on s tým nič nespraví, ale môže to spomenúť manažérovi alebo, keď majú míting bárs komu, kto by to posunul niekam na priechodné miesta. Toto osobne poznám z praxe z anglických reťazcov, kde obyčajný predavač je ten "nárazník", ale aj skutočný kapitán obchodnej lode, ktorý robí dojem za celý obchod, ak nie za celú značku. Nuž chlapec sa zopakoval vo svoje úzkoprsej reči a ja som už nechcela bojovať. Rozlúčila som sa slovami: "Chlapče, zabudnite na túto chvíľu, fakt na to zabudnite!"
A v duchu som si pomyslela, že s takýmto prístupom v tej pokladni bude toto neempatické chlapčiatko ťahať kódy ešte dlho!

Comments

Popular posts from this blog

Nebojím sa budúcnosti, lebo sa nezmení...

15 hodín v klíme a niečo medzi tým

Hrvatska Republika opäť (2.časť)