Polčas (môjho) rozpadu

Čas je vzácna veličina. A čím som staršia, tým zodpovednejšie sa k času správam. I keď nemám kráľovskú krv, dovolím si tvrdiť, že ak je presnosť výsadou kráľov, tak toto privilégium mám v DNA aj ja. Iste, s príchodom dvoch detí je ťažšie dostať sa z bodu A do bodu B načas, ale snažím sa dosahovať svoje maximum. Možno je to empatia. Nerada čakám, nenechám čakať. Jeden z najsmutnejších pohľadov je na ľudí, ktorí na niekoho čakajú. V minulom storočí sa čakajúci len tak jemne nervózne prechádzali, prešľapovali na mieste a upierali dlhý pohľad do neznáma, odkiaľ očakávali niekoho blízkeho. Dnes stoja na pevno a jemne nervózne ťukajú do mobilu alebo volajú, že už sú tam, že už stoja presne tam a tam a (nie)sú s tým v pohode.
Situácia, ktorú opisujem, sa mi stáva v živote pravidelne. Táto je vďačným príkladom a dosť mi zdvíha tlak. Aj na prístroji zvanom tlakomer:-)

Dohodla som sa s kamoškou, že sa stretneme o tretej v parku. Ponáhľala som sa po dcéru do škôlky, keď sa mi môj syn zrazu posral. To sú tie maličkosti, ktoré vám zmenia časové horizonty. Ale ja pretekár na "dlhé trate" pridám rýchlosť, prebalím a ideme. Je jasné, že budeme meškať pár minút a preto volám, aby kamoška zvoľnila tempo na naše stretnutie. Nezdvíha ani po druhom telefonáte a tak "písmenkujem", že 5 minút je moja časová rezerva, ktorú potrebujem. Dorazím do škôlky a tam začne dcéra vzdorovať a čas hrá proti nám. Tak použijem donucovacie prostriedky najtvrdšieho kalibru (áno, padne ruka na zadok) lebo veď kamoška čaká a ja som "debil európsky", ktorý musí byť presný. Bežíme. Do parku je to iba 100 metrov. Maximálne 10 minútové zdržanie. Super medzičas! Snáď to kamoške nebude vadiť.

Dorazíme do parku, ale kamošky nikde. Znova písmenkujem, teraz už s presnými GPS súradnicami. Možno sme si nerozumeli v parkoch. Možno. Sedím na lavičke, syn zaspáva v kočíku a dcéra sa hrá a začína byť hladná. Upokojujem ju, že len čo príde "teta", pôjdeme do obchodu a kúpime niečo pod zub. To čakanie trvá ďalších 15 minút. Žiadna odpoveď, žiadny telefón. S príchodom každej ženy do parku sa modlím, aby to bola moja kamoška lebo dcérin hlad sa stupňuje a ja začínam ľutovať, že som si dohodla toto stretnutie.

Kvôli dcérinmu hladu ma napadla absurdná vec. Opýtať si nejakú drobnosť od nejakej mamičky, ale túto nerozvážnosť v momente zavrhnem. Asi by som sa prepadla od hanby pod zem!

Konečne!!! Kamoška sa v swingovom tempe priblížila spoza bloku k nám. Zvítali sme sa a ja tak nejako podprahovo a prirodzene očakávam aspoň náznak vysvetlenia, možno ospravedlnenia jej viac ako polhodinového meškania. Lež ani po chvíli z jej úst čosi podobné nepríde. Iba: "Ta čo, tu budeme sedieť? Poď dakde na kávu, šak aspoň pokecáme."

A nastáva polčas môjho rozpadu. Pozriem sa na moje deti, a aj keď ich veľmi milujem, v tej chvíli chcem byť šialene ďaleko. Nech nevidia bolesť maminho vlastného bytia.


Iste, mohla by som sa na to „vyfaxovať“ a nebrať to tak vážne, ale charakter nepustí. Aj preto si to odžijem ešte mnoho krát.olu. "Nevazmožna!" smile emoticon
Ďalšie zakázané slovo je "gay", ale slová ako džihád, Allah a terorista napr. sú akceptované.
Sám arcibiskup z Canterbury (mimochodom veľmi uznávaný) povedal: "Ak Christ sa stane útočným slovom v kresťanskej krajine, tak potom by sme všetci mali byť na pozore."


Comments

Popular posts from this blog

Nebojím sa budúcnosti, lebo sa nezmení...

15 hodín v klíme a niečo medzi tým

Hrvatska Republika opäť (2.časť)