Ženský dvojboj na cestách

Ešte za čias "bez detí" som si kúpila malý Mercedes Smart, ktorý mi veľkosťou vyhovoval. Vošla som sa doň ja a moja kozmetická taška. Ako slobodnej pracujúcej žene mi to stačilo na rýchle „behanie“ po meste. Teraz v ňom občas vozím moje dve deti. Je to veselé i vážne a spolu s deťmi sme tam odviezli aj tuje, časti nábytku a iné „maličkosti“. 


Zaujímavé situácie veľakrát nastávajú na križovatkách. Stojíme na červenú a budíme pozornosť. Ja sa viac budím na prítomnosť veľkých áut, v ktorých tieni vyzerám akoby som sedela v hračkárskom aute. Tak ako minule, keď sme zastali na červenú a vedľa mňa super fáro, BMW x6. My dream, my everything!

Za tých pár sekúnd, ktoré sme vedľa seba strávili, som zistila ako som zaspala dobu...

V X6 sedela osamelá vodička, ktorá nemala viac ako 25, blondína, slnečné okuliare, naladené rádio (jemne sa jej pohybovali pery), zatvorené okná, klíma frčala, motor takmer bez zvuku.

V Smarte ja (41) s dvoma deťmi, ja bez okuliarov, aby som lepšie videla, Express mi hučal len aby prehučal vreskot detí, okná otvorené dokorán, veď sme bez klímy, motor hrkotal ako traktor.

Myslím si, že som dobrá šoférka a viem predvídať niektoré udalosti na cestách. Už niekoľko krát som bola v situácii, keď mi pomohla veľkosť môjho auta a ženská intuícia. Z nejakého dôvodu uznávam, že muži to zvládajú na cestách lepšie ako ženy. Aj preto, že šoférujú autá, na ktoré „majú“. Nielen finančne, ale i profesionálne.  V poslednom období v mojom okolí míňam SUVká a extrémne veľké autá, akože rodinného charakteru, ktoré šoférujú ženy. Možno opatrné, ale neskutočné „šoférske paničky“. Ako skúsená šoférka sa celkom dobre orientujem a viem, čo môžem najmä v rannej zápche očakávať. Moje „rodové súkmeňovkyne“ sú na tom horšie. S mužmi, keď sa míňame v úzkych uličkách, ideme mnohokrát „na noviny“ a je to ten správny šoférsky adrenalín. Inak sa však ani nedá, keď cesty blokujú aj parkujúce autá. Ženy sú ale iné kafe. Desné a prehnane rozmaznané. Raz sme sa stretli s jednou v poloúzkej uličke, v ktorej by okolo mňa ktorýkoľvek muž v pokoji prešiel, ale nie ONA. Dokonca vystúpila z auta a nútila ma cúvať, aby som jej, ale hlavne jej novému bielemu „kaškajovi“, uvoľnila miesto. O týždeň nato presne v tej istej ulici sa oproti mne rútil veľký sedan WV. Ženská mala aspoň 50cm priestoru „pohody“ k môjmu autu a tiež mohla so svojim štvorzáprahom galantne výjsť na mierny obrubník. Ale ONA ako šoférka-panička zastala a gestikuláciou ,s pravdepodobne  írečitým opisom ako som jej skomplikovala cestu, mi dávala najavo, že ona neprejde a nech cúvnem, lebo ONA má prednosť. Cúvnuť som už ale nemohla, lebo za mnou sa tvoril had. Panička to pochopila až po hlasnom trúbení áut stojacich za mnou. Aj som bola rada, že v nich sedeli muži. Niekedy to budí väčší rešpekt. Nakoniec sa pustila do „urputného boja“ ako minúť malý Smart a neodpustila si komenty cez okienko. Ja som už ale mala v hlave moje osobné meškanie do práce a nemienila som riešiť takéto ženské rozmary paničiek v drahých autách.

Milí páni, ak sa chystáte kúpiť svojej polovičke nejaké akože dobré auto, prispôsobte ho miestu a okolnostiam, kde ho bude vaša najdrahšia používať. Každej možno pristane X6 alebo Mercedes GLE, ale nech sa s ním presúva na širokých cestách našich diaľnic. V meste by jej určite seklo niečo praktickejšie, menšie a stále môže vyzerať sexi.

Comments

Popular posts from this blog

Nebojím sa budúcnosti, lebo sa nezmení...

15 hodín v klíme a niečo medzi tým

Hrvatska Republika opäť (2.časť)